Vanwege hun avonturen op televisie is de familie Meiland een van de meest besproken gezinnen in Nederland.
Maar de publieke liefde lijkt te zijn bekoeld. Hoewel ze in het begin zeer geliefd waren, hebben ze nu een aanzienlijk deel van hun kijkers verloren.
Het lijkt erop dat mensen genoeg hebben van het mogelijk gescripte en hysterische gedrag van de familie.
Onlangs werden ze gezien tijdens het winkelen in de Zaanse kampeerwinkel De Vrijbuiter. Lokale media, zoals De Orkaan, hebben hier verslag van gedaan.
Vergezeld door hun camerateam waren de Meilandjes niet erg toeschietelijk richting de journalisten.
De journalisten beschreven het tafereel als een strak geregisseerde situatie, waarbij de familie elke minuut instructies ontving van de regie en eindredactie van SBS.
De uitspraak van de journalisten luidde: “Martien liet zich per minuut regisseren door SBS’ers die zich toch echt aan een script moesten houden. Regie en eindredactie bespraken om de minuut ‘wat er allemaal nog nodig was’. Maar natuurlijk moesten de Meilandjes de items zelf gaan zoeken en kopen.“
In een poging om foto’s te maken werden de journalisten van De Orkaan berispt door iemand van het SBS-team.
De Orkaan reageerde sarcastisch: “We genoten van zoveel spontaniteit, maar helaas bleek de liefde niet wederzijds. Een meneer in een spijkerjasje met een koptelefoon op z’n hoofd meldde dat we niks mogen plaatsen totdat het programma wordt uitgezonden.“
Dit resulteerde in een sarcastische reactie van De Orkaan, die de interactie beschreef als allesbehalve gastvrij.
Een foto van een geërgerde Martien, die naar de journalist van De Orkaan kijkt, werd geplaatst met een beschrijving die de familie Meiland in een negatief daglicht plaatste.
1. Niets is wat het lijkt bij deze familie!
2. De journalist haalt meedogenloos hard uit naar de familie
3. De liefde bleek niet wederzijds te zijn!
4. Niet zo heel erg gek dat vele mensen Meiland moe zijn
5. Wat we dus niet zien op de televisie!