Onthullingen rond McDonald’s hebben het vertrouwen in fastfoodketens recentelijk in twijfel getrokken.
Klanten gaan ervan uit dat ze ontvangen waarvoor ze betalen, met de gedachte dat de klant koning is en onder toezicht van diverse autoriteiten.
Echter, een recent incident bij de populaire fastfoodketen McDonald’s in Tiel heeft deze aanname opgeschud.
Tijdens een radioshow op 3FM, die focust op bedrijfsgeheimen onthuld door voormalige werknemers, deelde een anonieme beller genaamd ‘Anne’ een opmerkelijk verhaal.
Anne deelde een incident waarbij de traditionele McKroket bij de McDonald’s waar ze werkte werd vervangen door een vegetarische variant.
Onder de klanten ontstond veel ophef door deze wijziging, aangezien zij niet tevreden waren met de vervanging van vlees door een plantaardige optie.
Anne onthulde dat de overgebleven vlees McKroketten heimelijk vermengd werden met de vegetarische varianten. Ze voegde eraan toe: “De manager heeft het gezien en die keurde het goed.”
Deze openbaring leidde tot veel reacties van zowel de radio-dj’s als op sociale media, waar luisteraars hun bezorgdheid uitten over de risico’s voor mensen met allergieën en de angst van vegetariërs om onbewust vlees te consumeren.
Na deze bewering werd het hoofdkantoor van McDonald’s snel ingelicht. Een woordvoerder van de keten reageerde verbaasd en sceptisch:
Naar aanleiding van de beweringen, merkte men op dat de overgebleven vleeskroketten niet bevestigd konden worden aan de hand van inkoop- en verkoopcijfers, en voegde eraan toe: “We kunnen ons dit totaal niet voorstellen” .
Het incident heeft veel aandacht getrokken en discussie opgewekt over de praktijken binnen fastfoodketens, hoewel niet met zekerheid te zeggen is of Anne’s beweringen waar zijn.
Voor diegenen die het willen horen en zien, is het fragment uit de show hieronder beschikbaar.