Consumentenbond waarschuwt: Bij deze supermarkt staan er vaak fouten op de kassabon!

kassajpg

Let op bij het afrekenen van je boodschappen bij Albert Heijn, want er worden regelmatig fouten gemaakt op de kassabon.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Bij Albert Heijn kunnen de prijzen op de bon afwijken van de prijzen in de winkel.

Lonneke mag 2 jaar niet meer in de Albert Heijn komen: ‘Ik ga nooit meer naar de zelfscankassa’

Ook supermarkten zoals Jumbo en Plus hebben te maken met deze kassabonfouten.

Deze fouten ontstaan doordat acties en aanbiedingen wel op de planken worden aangegeven, maar nog niet zijn verwerkt in het kassasysteem.

Soms komt het voor dat de prijs die wordt gescand niet overeenkomt met de schapprijs.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

De prijs van 1 op de 4 artikelen bij Albert Heijn klopte volgens de Consumentenbond niet, terwijl dit bij Jumbo 1 op de 5 artikelen was.

Lonneke mag 2 jaar niet meer in de Albert Heijn komen: ‘Ik ga nooit meer naar de zelfscankassa’

Vaak zijn 6-packs bier en pakken koffie foutief geprijsd, en met de toename van zelfscankassa’s hebben klanten de kassabon nodig om de poortjes te openen.


Na het openen van de poortjes belandt de bon vaak meteen in de prullenbak, waardoor eventuele fouten misschien niet worden opgemerkt.


Supermarkten kunnen hier voordeel uit halen, aangezien als je de fout niet ziet, je ook geen geld terug zult vragen, wat uiteindelijk miljoenen euro’s kan opleveren voor de supermarkt.


Hoewel velen van ons weleens zijn benadeeld, neemt niet elke consument de moeite om achteraf naar de servicebalie te gaan en hun geld terug te vragen.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Er is gevraagd aan Albert Heijn door de Consumentenbond om inzage te geven in het probleem, maar het verzoek werd geweigerd. De daadwerkelijke schade voor trouwe klanten is hierdoor nooit bekendgemaakt.

Lonneke mag 2 jaar niet meer in de Albert Heijn komen: ‘Ik ga nooit meer naar de zelfscankassa’

Er is echter door Albert Heijn wel een nieuwe maatregel toegepast om fouten op de kassabon op te lossen. Als je een fout op de kassabon ontdekt, kan je met de bon naar de servicebalie gaan.

Door het verbod op de verkoop van sigaretten aan de balie is het gelukkig een stuk rustiger geworden. Laat de fout op de kassabon zien en je krijgt het artikel eenmalig gratis mee.

Indien je meerdere stuks van het artikel hebt gekocht, zullen zij het verschil in prijs terugbetalen. Enkel alcohol, geneesmiddelen en zuigelingenvoeding vormen hierop een uitzondering; voor deze producten betalen ze netjes het verschil aan jou terug.

Daarom is het verstandig om altijd zorgvuldig je kassabon te controleren, met name bij Albert Heijn. Door alert te zijn en fouten direct te melden, kan je voorkomen dat je te veel betaalt voor je boodschappen.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Zorg ervoor dat je waar krijgt voor je geld door je kassabon goed te controleren. Door fouten te melden en te profiteren van de compensatieregeling van Albert Heijn draag je bij aan een eerlijkere supermarktervaring voor iedereen.

Lonneke mag 2 jaar niet meer in de Albert Heijn komen: ‘Ik ga nooit meer naar de zelfscankassa’

1. Bij deze supermarkt is het raadzaam de bon altijd te controleren!

2. De bedragen op de bon komen vaak niet overeen met de schapprijzen.

3. Dit moet je doen als je een fout ziet op de bon.

4. Hier heb je recht op als er een verkeerd bedrag op de bon staat.

5. Toch wel belangrijk om te weten als je hier boodschappen doet!

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven