De Aldi is een grote supermarktketen met filialen over de hele wereld. De focus van de Aldi-formule ligt op een beperkt assortiment, hoogwaardige producten en lage prijzen.
Om kosten te besparen, huurt of koopt het bedrijf winkelpanden op goedkope locaties en richt deze eenvoudig in.
Matthew Lesky, de trotse manager van een Aldi-vestiging in Amerika, is erg populair op TikTok.
In zijn video’s laat hij zijn volgers op TikTok zien hoe snel zijn kassamedewerkers producten scannen.
Hij deelt mee dat de kassamedewerkers letterlijk worden getimed terwijl ze aan de kassa werken.
Het kassasysteem bewaakt de snelheid waarmee de producten worden gescand door de medewerkers, alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden.
In het rapport dat de kassamedewerker ontvangt na zijn of haar dienst staan statistieken over de scanefficiëntie en de tijd tussen klanten.
Managers zien dit als een uitdaging voor de medewerkers, die graag hun prestaties willen verbeteren.
Of de medewerkers dit doen voor hun plezier of vanwege bonussen is niet bekend.
Soms zijn kassamedewerkers te enthousiast, wat tot klachten leidt van boze klanten.
Klachten komen regelmatig binnen van klanten wiens gekochte producten bij de kassa worden verpletterd, wat tot ontevredenheid leidt.
Een goede manager weet hier tactvol mee om te gaan en vraagt begrip van zijn klanten voor de speciale werpwijze.”
De video hieronder toont een kassamedewerker van een Amerikaanse Wal-Mart die opvalt door zijn snelheid!
Lesky bespreekt in een andere video het onderwerp ‘werpen’, wat eigenlijk het scannen van producten betekent.
“Normaal zou je denken dat je iets zou pakken en het op die manier zou verplaatsen, maar als je die beweging duizend keer per dag doet, wordt het heel gemakkelijk om het te gooien. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”
1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…