Yvonne Coldewijer doet pijnlijke onthulling: ‘Ik heb een aantal fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

Voormalige juicekoningin Yvonne Coldeweijer richt zich tegenwoordig op andere zakelijke ondernemingen.


Meldend een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, benadrukt ze dat er geen winst werd gemaakt. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” erkent ze.


Op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring van het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.


“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”


”Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Yvonne deed aanvankelijk al het werk voor haar webshop alleen, maar al snel kwam ze erachter dat ze hulp nodig had.


Yvonne vervolgt: “Dus al snel begon ik een team samen te stellen van personeel. Dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”


“Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.” Yvonne nam in eerste instantie twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende kwam er meer personeel bij.


“Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”


Op dat moment was Yvonne zwanger. “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”


Daarnaast waren de werknemers van Yvonne nog steeds voornamelijk bezig met online. “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”


“Coldeweijer legt uit dat op een gegeven moment de winkel vooral als een magazijn functioneerde en hoewel iedereen goed werk leverde, resulteerde dit niet direct in extra omzet.”


“Want, zo legt Coldeweijer uit, de content die daadwerkelijk de verkoop stimuleerde, kwam van haar persoonlijk. Het waren haar berichten op haar Instagram-account. Hoewel de extra content leuk was, bleek zij als persoon cruciaal voor de verkoop.”


Coldeweijer merkte op dat er doordeweeks nauwelijks klanten in de winkel waren, alleen op zaterdagen was het druk.


“De kosten voor het pand werden niet terugverdiend,” vertelt Yvonne. “Van de miljoenen winst die ik maakte, bleef maar zo’n 50.000 euro over. It’s gone.”


1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes.
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven