Glorieperiode voor Nikkie Plessen voorbij: Dit ziet er toch niet rooskleurig uit!

WhatsApp Image 2024 05 24 at 151434 1jpg

Als vj bij TMF, waar ze samenwerkte met Sylvana Simons, werd Nikkie Plessen populair bij het grote publiek.

Nikkie bouwde vervolgens een succesvolle modellencarrière op door haar eigen kledinglijn te starten, in tegenstelling tot Simons.

Dankzij het succes van haar merk NIKKIE vergaarde Plessen rijkdom, met een geschat vermogen van zo’n 33 miljoen euro vorig jaar, een imposant bedrag voor een 38-jarige.

Echter, recente signalen wijzen op problemen. Yvonne Coldeweijer, bekend als Juicekoningin, deelde dat de populariteit van Nikkie’s kledinglijn afneemt.

Er zijn meldingen van winkels die hun voorraad tegen fors lagere prijzen van de hand doen, soms slechts voor een tiende van de oorspronkelijke prijs.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Verontrustende financiële gegevens werden ontdekt door het blad Quote. In 2022 werd een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro geregistreerd, bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf in 2021 had toegekend.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De problemen blijken ook uit het kasstroomoverzicht: ruim 2 miljoen euro aan contanten vloeide uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf, een verlies dat werd gedekt door 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te halen.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De liquide middelen bedroegen eind 2022 nog maar 5,2 miljoen euro, vergeleken met 12,8 miljoen euro een jaar eerder.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Er wordt gesuggereerd dat de financiële reserves snel slinken en dat de dividenduitkering mogelijk geen verstandige zet was.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Op haar Instagramaccount, waar Nikkie meer dan 520.000 volgers heeft, blijft ze proberen haar kleding te promoten.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Haar posts krijgen echter slechts gemiddeld 525 likes per bericht, wat overeenkomt met 0,1 procent van haar volgers.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Volgens Google zou tussen de 4 en 5 procent van je volgers normaal gesproken je berichten moeten liken, dus het is duidelijk dat haar betrokkenheid veel lager is dan gemiddeld.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De conclusie is dan ook dat de glorieperiode van Nikkie Plessen lijkt te zijn geëindigd en dat de uitdagingen voor haar merk toenemen.


1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE.
2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken.
3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE
4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af!
5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven